BERJUMPA LAGI KITA.......

| |

Salam....Alhamdulillah berjumpa lagi kita di alam maya.Rasanya dah bnyk ari lyana x on9,bukannya apa cuma bizi sikit sebab ari Jumaat lepas umah MIL buat kenduri doa selamat sikit so x sempat nak ngadap pc.
Hari ni dapur lyana x berasap lagi,kita orang lunch kat luar jer...petang lepas siap kemas umah sikit baru lyana masuk dapur,teringat pulak nk buat kek kukus 7up.Xceli dah lama lyana amik resepi ni dalam myr tapi asyik bertangguh jer nak buat.Kebetulan pulak pg tadi lyana gik giant so sempat la...jugak lyana beli bhn2 nak buat kek ni...kek ni x susah mana, lebih kurang cam kek hawflakes jugak la...rasa pun lebih kurang jer...
Oklah lah dah x der idea nk nulis ni.....fikiran pun melayang entah kemana...
Opppsss lupa la...pulak,mintak izin puan empunya resepi yer...nk letak resepi kek ni kat sini.


5 biji telur
220 gram gula(1 cawan penuh)
150 g Tepung Cake (Bluekey)
150 g Tepung Gandum
1/2 sudu besar ovalette
180ml - 7- up/Cream Soda
2 sudu besar susu pekat
pewarna (ikut suka nk letak kaler apa)

Cara-cara
Pukul telur dgn gula sampai kembang
masukkan ovalette , pukul lagi.
Masukkan tepung diselang selikan dgn air 7 - up .kemudian masukkan susu pekat, kacau sebati
Bahagikan adunan kpd 4bhgn utk dibubuh color.kukus selapis demi selapis. setiap lapis lebih kurang 7 minit

notes: rasenye..kalo every layer tu kite letak perisa lain2 lg sdap kot..

post signature

2 Komen♬:

MAMASYAZA said...

wah cantiknya...sedap mata memandang, lebih sedap kalo masuk dlm perut

ieda said...

sedapnya dik .. cantik sgt2 layer tuh .. kemas jerk ..