JOM MINUM PETANG......

| |



Selamat petang kawan2.....
Jom kita makan donut sambil minun teh panas.Resepi donut ni...member Lyana yg dok kat Sg Bakap bagi,xceli dia buat kuih jual,macam2 kuih dia buat.Hari tu...masa kita orang gader2 kat umah Ieta sempat lah..jugak dia peturun petua nak buat kuih kat Lyana ngan Ieta.Ialah org meniaga ni...ada setengah tu...bila kita tanya macam nk x nak jer jawab tp lain pulak dng kawan Lyana yg sorang ni.....x loket dng ilmu.

Mula tu...nak buat pau goreng,tadi gik jln umah Kak Wati ternampak pau goreng dia yg menggiurkan,rasa teringin pulak nak makan tapi bila p godek dalam peti ais,alamak ikan bilis abis la...pulak.Last2 tnya ADIK ABANG dia orang soh buat donat,emm...senang kejer aku x yah nak pikir bnyk2.

Tapi mintak maap bebanyaklah yer...kengkawan,Lyana x boleh nak letak n3 resepi,bukannya apa,donat ni...Lyana main buat jer...x sukat pun bnyk mana bahan2 main campak lam mangkuk jer...,uli2 ha...dah siap.Masa kawan Lyana bg resepi ni...pun dia x bg tau bnyk mana bahan2 cuma dia kata klu nak donat lembut letak yis lebih sikit,Lyana pun ikut la...cam yg dia kata tu...emm mmg lembut x yah nak letakkan ubi kentang.




post signature

6 Komen♬:

Watierman said...

Gebusnya..donut mu itewww..jangan Lyana tambah gebus sudah....kalau kita makan yis hari2 boleh tambah gebus tak???Macam yoyo oo jer tanya!

LOVE said...

Lyana, love dah datang nih nak makan donut! ;) Ada lagik ker kawan???

sonata anak kancil said...

suka makan donut tapi buat malehhhhh...Buat penat buat - mkn 2/3 ketul aje...beli aje le..

LyanaSyaZam said...

kak wati....yer la...akak mkn yis bnyk2 takut gak badan ni makin mengembang hihihi...

Love....ha...nasib baik ada lagi,tapi tinggal 2ktl jer lagi..kira ok la...kan

Sonata....lyana buat pun x bnyk la..sonata dlm 10bj jer...klu bnyk2 x abis la pulak

mamalieyna said...

waa asek2 jumpa makanan je la bila singgah sini..hehe..sedap la itu donnat. dulu pnh buat jugak dan menjadi..skrg dh tak ingat camne buat sbb dh lama tak praktis buat kan..huhu..nk kena rajinkan balik nih!

LyanaSyaZam said...

mamalieyna....ha ah la..mamalieyna,benda klu dah lama x buat nak mula balik mesti dah x reti kan...