MACAM MACAM ADA

| |

Salam semer...Lepas jer abg apik gik sek...aku terus masuk dapur godek2 tngk apa yg nak masak utk hari....pikir punya pikir last2 dapat lah...menu cam kat bawah ni.....

Sepanjang 8taun aku kawen ngan hubby ini lah first time aku buat kue ketayap.Sebelum ni...klu nk mkn beli jer tak pun bila balik kg soh mak yg buatkan hihihih.....bukannya x tahu nak buat tapi mls....Utk menu tngh hari ni...pulak aku buat tomyam campuq,adik abang yg nk mkn sngt.Kali ni aku guna pes tomyam yg SIL aku bg...pes tomyam ni...original punya dari Thai...mmber dia yg dok kat Changlon nu...bg kat dia siap ngan jus limau sekali....emmm mmg sedap lah...sebelum ni...klu buat tomyam aku guna kiub knorr jer....Disebabkan hubby x bapa suka mkn tomyam so...aku pun mskkan paprik ayam utk hubby....
Satu lg menu aku lupa nak snap,ayam goreng kunyit...malas aku nk merempah ayam tu...so...nak senang n cepat aku goreng kunyit jer..

K lah...malas aku nak berceloteh panjang2,perut pun dah bising ni...minta diisikan...
layan jer lah...gambor2 kat bawah ni yer....


kuih ketayap ni..bekpes pagi tadi punya

TomYam campur ni...request dari adik abang

paprik ni..pulak salah satu dari peberet hubby

post signature

3 Komen♬:

nur said...

salam lyana,

sedap2 masakkan nie semua...kuih ketayap tu buat minuman ptg mmg
sedap..pekena ngan teh o'panas..aduh nyaman nya.

PUTERA2PUTERI said...

amboi virus R dah mai ka....mai ckit ketayap tu...ok la tu 1st time wat jd elok lak tu.....cam tu la....heheheheeh

LyanaSyaZam said...

Nur...!!!!emmm mmg sedap klu kena dng teh panas

Ieta...ha..virus R dah menular dalam badan la..hihihi