SAMBAL BELACAN OH..SAMBAL BELACAN

| |

Assalammualaikum...
Apalah tajuk n3 hari ni..teruk sangat hihihik...hari ni Lyana masak simple2 jer..menu yang selalu dah letak dalam blog ni...so tak payah lah nak ulang tayang 2/3 kali nanti ada yang jemu pulak(macamlah yang ramai sangat masuk kesini hehehe).Tadi masa gi kedai Wak..ternampak macam2 jenis ulam yang ada pastu bini Wak siap bagitau lagi nama ulam2 tu dekat Lyana,dia suruh Lyana cuba ulam ni..pucuk cabang 3..dia kata sedap2 lemak2 gitu rasanyer...so Lyana pun ambik lah seiikat nak cuba.. balik umah lepas siap masak last sekali baru tumbuk sambal belacan.Kerana sambal belacan ni lah yang buat Lyana berselera makan nasi dan kerana sambal belacan ni lah..makan nasi bertambah-tambah dan kerana sambal belacan ni lah malam ni boleh buat nasi goreng kampung heheheh...


sayur campur ni..menu yang wajib ada..sebab anak2 suka

1 Komen♬:

Shaker™ said...

wadyh.. meleeh tgk sambal belacan.. sini nak wat sambal belacan mmg xckup bahan.. ala kadar je lah :)