SALAM HARI MINGGU

| | 0 Komen♬

Salam di hari minggu yang ceria.....firstly nk ucap tima kasih pada kawan2 yg sudi singgah ke sini...dan tima kasih buat Abot dan Kak Azatie di atas E-Card yg cantik ni...maap yer...agak lambat sikit lyana gantung kad2 ni....



E-Card dari Abot

E-Card dari Kak Atie

post signature

MEE HAILAM YG SIMPLE...

| | 4 Komen♬



Haloooooo........selamat petang semer....esok lusa kita dah nak sambut AIDILADHA,lyana mengambil kesempatan ini utk mengucapkan selamat bercuti buat semer kawan2.Yang mana nk balik kampung tu...berhati hati apabila memandu.
Hari ni...lyana cuma masak mee hailam jer...utk lyana dan adik abang.Lyana cuma abiskan stok yg ada dalam esbox jer,,,,sebab mlm ni...lyana n famli dah nk bertolak balik kg.Hubby cuti dari hari Khamis sampailah hari Isnin,lamakan...ngeee...bestnyer..

OK LAH KAWAN2 SEMER SELAMAT BERCUTI.......


post signature

BERJUMPA LAGI KITA.......

| | 12 Komen♬

Salam semer...Alhamdulillah berjumpa lagi kita di alam maya ni...pada kawan2 yg sudi singgah ke umah fantasi lyana ni...wapun lyana x der kat umah,jutaan terima kasih lyana ucap kan..lyana akan cuba sedaya upaya membalas semua msg dari kawan2 semua...

Xceli 2/3 hr ni mmg lyana sibuk sesangat(bkn sibuk dkt FV yea)lyana balik umah MIL.Sekarang ni...SIL lyana dalam pantang so MIL mmg tak menang tangan nk buat kejer...kesian sngt kat MIL.So apa salahnya lyana yg x kejer ni...balik tlg kan kebetulan sekarang ni..musim cuti sek.

Utk menu lyana hr ni...cuma kari sutun dng ayam grng jer...tp gambar ayam x letak pun sbb ayam goreng kunyit jer...lg pun dah pernah letak gambar ayam grng tu...kat sini so kali ni...x payah la...

Oklah kawan2 jom kita mkn dulu,perut pun dah berbunyi sakan ni...bye...

kari sutun dan ubi kentang

post signature

MEE GORENG JER...YG ADA

| | 5 Komen♬

Ini menu kami sekeluarga utk lunch tengah hari tadi.Hari ni hubby dng ank2 x mau makan nasi.Disebabkan hari ni lyana masuk dapur pun dah lewat jdi menu ni..jer yg terpikir dalam kepala.Tadi sambil sembang dengan kak wati sambil goreng mee.
Hari ni...abg apik balik sekolah,masak pun x sudah lagi nasib baik la...dia cakap dia dah mkn kat
sek...(ishhh teruk sungguh mama ni..kan...)

Cukuplah utk ari ni...lyana pun dah betul2 letih ni....



post signature

YEA...YEA..DAPAT TOY BARU..SYOKNYERRR..

| | 2 Komen♬

Salam...dan selamat petang semer.....aduiii baru laa...lyana dapat ngadap lappy ni...bukannya apa..sekarang ni...nk kena ikut turn...
Hari ni lyana nak wat n3 sai...bungkusan yg lyana terima tngh hari tadi.Abg apik balik sek bg tau mama ada bungkusan utk mama...emm...bungkusan apa pulak ni...masa dok belek tu nampak nama kak wati....pastu baru teringat, baru ni kak wati ada minta add home nak pos kad raya katanya....mula tu..heran jugak lyana..ada ker raya haji org antar kad...tp x kisah lah..lyana ingt mungkin kak wati saja suka2 kot...

Sambil buka bungkusan tu...sambil berpikirfikirawat kak wati boh kad raya lam kotak pulak ni...isshh...pastu tengok kotak pun cantik jer...x sabar ni...nk tngk apa isi dia...soalsurprise.....rasa macam nak gi pelukpeluk kak wati...syoknyergelakgulingbila tengok isi kotak tu.., benda yg lyana dok cari selama ni...dah ada lam tangan..upanyer inilah kad raya yg kak wati maksudkan tu...tima kasih banyk2 akak...ha..nak tau benda apa..jom tengok...um?
. inilah bungkusan tu....

yg ni pulak kotak dia(cantikkan kotak tu...gambar munger ros lagi...)

jeng....jeng...jeng ini lah isi kotak tu...

EGG MOULD

P/S Kak Wati....tima kasih yg x terhingga buat akak,lyana x tau macam mana nak cakap tp klu akak ada depan lyana dah tentu lyana cium akak.Saaayanggg akak muaaahhhh<3

post signature







TU...DIA LAKSA KEDAH MAI... DAH....

| | 11 Komen♬

Selamat Petang kawan2.....

Dah petang baru lyana dapat nempek menu hari ni....apa taknyer...sejak ank2 dah pandai berkebun ni...terpaksa la...ikut turn nak guna lappy....aduii...

Sejak dah ada kebun sorang satu ni..masing2 pakat sibuk nk kutip hasil...tapi yg paling sibuk sekali abg Apik la...,balik sek.jer terus ngadap lapppy...sampai kadang tu...nk mkn pun x ingt punya asyiknyer dia dng kebun sayur dia tu...Memandangkan sek.pun dah nak tutup lyana x kisah sangt la...klu dia nk ngadap benda alah ni 24jam pun...lain la..klu time sek.memang lyana x bagi dia buka langsung lappy ni...

Menu lyana hari ni...sup ayam jer...laksa tu pulak menu sampingan.Tadi masa gi kedai terpandang la...pulak ikan selayang yg segar2 dan besar pulak tu...terpikir pulak klu buat laksa sedap ni...memandangkan ikan tu...besar2 lyana beli 4 ekor jer laksa pun lyana buat 1/2 bungkus jer...




post signature

SIMPLE SANGAT

| | 6 Komen♬

Selamat tengah hari kawan2....senyumdah makan ker..
Untuk tengah hari ni...menu lyana simple sangat...tadi sebelum masak tanya hubby dia kata masak simple2 udah la....lagi pun hari ni..rasa malas sangat.....

Emmmm....rindunak tulis apa lagi yek...rasa2nyer x der dah kot....ok lah bye.....


Ayam Goreng Rempah Serai

Kobis Goreng Kunyit


post signature

JOM JOIN.......

| | 6 Komen♬

Salam....Jom join lyana n famli makan tengah hari....menu hari ni...simple jer...daging masak merah dengan sayur paprik jer....

Resepi daging merah ni...lyana amik rumah saper yek...lupa la...ok lah jom kita layan jer apa yg ada ni...dah x dak idea nk nulis...perut lapar sangt ni....





post signature

KUAH CHAR KUEW TEOW

| | 2 Komen♬

Salam....semua...berjumpa lagi kita..maap bebanyaklah yer...2 3 hari ni...lyana agak bizi sikit,bukannya bizi dng kejer2 umah tapi bizi menguruskan ladang sayur yg baru lyana teroka...(FARM VILLE FB)sengihnampakgigingee...wapun hanya ladang sayur fantasi kira ok la...ada jugak ladang sayur kann...pada kawan2 yg ada FARM VILLE yg lupa jadi jiran lyana yer... kenyit

Aduii...melalut pulak dari tajuk asal n3 ari ni...sowi...ha xceli n3 ari ni ...atas permintaan LINA_PG.Maap yer LINA agak lambat sikit lyana publish botol kuah char kuew teow ni...lyana lupa la...tadi masa buka peti ais baru teringat...maap bebanyak yer..

Lyana x pasti pulak kuah ni...ada jual ke tak area Penang,tapi LINA cuba cari kat market atau pun kat kiosk dalam Tesco.Maap sekali lg yer Lina gambar blurrr...sikit.




INI LAH RUPA BOTOL TU...KUAH NI..BRAND OTAKU







CEPAT2...SAPER NAK CHAR KUE TEOW

| | 17 Komen♬

Good Afternoon My all friend......emmmfikirnak celoteh apa pulak petang ni...yek....
Selalunya petang2 camgini minum petang dgn kue tapi petang ni...ubah selera pulak lah,makan char kuey teow.Xceli kuah utk buat buat char kuey teow ni dah bnyk ari beli,lyana beli masa pegi Sua Rasa ari tu...pastu balik umah terus masukkan dlm peti ais dan terlupa terus.Semlm masa dok godek2 lam peti ais baru la...teringat kuah char kuey teow ni...sambil tu terpikirfikirla...emm..esok ptg klu buat char kuey teow orait gak ni...lg pun dah lama x makan.selalu klu nak makan beli jer...
Di botol kuah tu...ada bg tau cara2 nk masak.lyana ikut jer apa yg tertulis kat botol tu...emm mmg sedap,rasa dia lebih kurang cam Sunny Char Kuey teow depan USM tu...ha KakWati, Chik Mi dng Lina_pg mesti tau tempat tu...kan...Ini klu hubby tengok mesti x sabar nak balik makan ni..lapar

Brand kuah char kuey teow yg lyana beli ni...x sama macam yg Ieta punya tu...baru ni masa Ieta mai umah,lyana ada tunjuk kat dia botol kuah tu...ha dia cakap dia punya brand lain...tapi rasanyer rasa lebih kurang jer...kot..ikut kreativiti org yg masak lah..kan...Ha...one more,klu ada cili jeruk lagi besh kan..
PADA KAWAN2 YG TAHU CILI JERUK,TOLONG KONGSI DNG LYANA YER..CARA2 NAK BUAT CILI JERUK TU...

Panjangnyer membebelbanyakckp bila nk mkn ni.....,ok...ok...jom kita makan.Sapa2 yg nk bg tau yea...lyana nk gi goreng len...kuey teow ada lg ni...sengihnampakgigi



yang ni..lyana punya...kenyit

post signature

MAKAN DENGAN TEA O PANAS SEDAP OOO......

| | 11 Komen♬

Selamat petang kawan2..Cyber semer...dah minum petang ker..???klu belum,jom join lyana...

Awal pagi tadi sesaja la...jalan2 kat MYR pastu terpandang lah pulak resipi kue kacang ni...pastu terpikirihikhik la...klu buat minum petang sedap jugak ni...lagi pulak kue ni...satu dari peberet hubby tapi adik abang x bapa suka..emm...fikir x kisah lah...utk adik abang lyana akan buat roti telur jer...

Pukul 5lebih camtu....lyana pun start la..xtvt lyana.Xceli kue ni...x susah mana pun,senang jer nak buatnyer....
K...lah jom kita makan sambil minum tea o panasminum,nak2 pulak time2 ujan ni...sedap oooo....


First time buat udoh la..sikit uper kuih tu...janji sedapkan...sengihnampakgigi

post signature

TIMA KASIH IETA

| | 6 Komen♬

Morning kawan2.......Hari ni...lyana nak buat N3 pasai acuan kuih ayu pulak.Sebenarnya dah lama Lyana dng Ieta dok cari benda alah ni...dah merata tempat cari tapi x jumpa,last2 semlm masa Ieta datang umah Lyana dia bawa benda alah ni...Lyana tnya dia kat na...dia beli acuan kuih ayu ni...laa,,,upanya dia beli dekat kedai plastik yg x jauh dari umah Lyana.Sebelum ni...x terpikir pulak Lyana nak p cari benda alah ni...kat situ....Ieta cakap acuan kek cam Kak Wati punya pun ada kat kedai tu...emmm nanti hubby cuti boleh la...ajak hubby gik...situ...

Dah ada acuan ni...rasa x sabaq la..pulak nak buat kuih ayu tu...tapi bila godek2 dlm stok,alamak ada 2/3 bahan jugak yg x dak....huhuhu......nangihso terpaksa la...postpond dulu niat tu....Oleh kerana bahan2 nak buat kuih x lengkap so Lyana tunjuk acuan..jerlah...sekurang kurangnyer ada jugak gambq kat N3 Lyana ni...ngeeee..sengihnampakgigi
Apa2 pun tima kasih bebanyak yer Ieta...tlg belikan lyana benda alah ni...senyum


Ha..inilah acuan kuih pu3 ayu tu....

Acuan jer...yg ada... kuihnyer...????tungguuuuuu.....pokpok

post signature